klik sini pun boleh..:-)

January 6, 2010

Dalam Sujud Terakhirku
saudaraku,
Dalam sujud terakhirku, aku hanya meminta kepadaNya
Berikan saudara-saudaraku lidah yang fasih berucap syukur kepadaMu atas segala yang telah Kau berikan kepada kami.
Dalam sujud terakhirku ,aku hanya meminta kepadaNya,
Jadikan keturunanku orang-orang yang selalu menyadari keberadaanMU,muliakan mereka dimata dunia dan muliakan mereka disisiMU
Dalam Sujud terakhirku, aku hanya meminta kepadaNya
Biarkan saudara-saudaraku dicintai oleh orang-orang yang mengenalnya, dan tidak akan ada murka, sirik dan dengki menyertai langkah kakinya.
saudaraku,
Dalam do'a terakhirku , aku tak pernah memohon kepadaNya
Rezeki yang berlimpah untuk kalian semua
Tetapi andai Kau berikan kepadanya,
Berikanlah sesuatu yang sanggup dipikul dan dipertanggung jawabkan kelak di kemudian hari
saudaraku,
Aku ingin kelak
dalam sujud terakhirmu
kau pun memohon yang sama.....
agar sentiasa Dalam redhaNya...


saudaraku..
pilunya aku ketika ini..kerana kealpaanku sendiri...
dalam menjaga amanah yang terpikul buatku..
ternyata aku lemah..
namun jarang sekali aku meminta...
saudaraku..
kini aku benar2lemah..
longlai tuk terus melangkah..
aku mengenali tuhanmu..
yang maha pengasih lagi maha penyayang..
terasa hina dan kerdil bila mengenangkan keesaanNya..
kehebatanNya...
yang berdiri tanpa dicipta...
dan aku hanya sekadar insan dhoif..yang tak punya apapada hakikatnya
nmun dengan izinNya..
aku punya segala yang tak mmpu kucipta...
ya Allah..
aku kembli padamu..
mengharapkan maghfirah dan cintaMu..
menanti sinar bahagia yang pasti bersamaMu..
aku yang leka dahulu kini datang mencariMu..
kerana hanya Kau yang berhak keAtas diriku...

terimalah penyaksianku cintaku..
hidup matiku,amal ibadahku..kehidupanku hanya tuk mu...
amin ya rabbal alamin...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...