klik sini pun boleh..:-)

November 28, 2012

setahun usia krol dan mimi plus 3 bulan umur salsabila..alhamdulillah...

assalamualaikum...
lama dah x update en3 bru..siboookkklah kononnn..!!hihihihk...xberkesemptan kot yang utama..hahaha(gelak2 jahat jap!)..

alhamdulillah...since after sebulan xbka ini blog, yo lah..cuti sekolah dah start..:-)bermakna...?????

maknya apa???

maknanya..saya dah bersama mereka yang saya sayang..:-)

baby a.k.a adikkkkkk dan abiiiiiiii..:-)hik hik hik..:-)

bulan lpas 12.11 2012 saya berpeluang tuk bawa salsabila si jantung hati gi klinik..3month sudah sayang ummi ni..:-)

bila sampai klinik, alhamdulillah si jantung hati pengarang jiwa ummi abi sempoiiii..baikkk..:-)senyum je..tapi nampak nervous..:-)hahaha..anak ummi kecik2 dah pandai nervous..erm terpk knapa dia nervous..:-)

haha..rupa2nya nurse yang nak cucuk dia bkan orang biasa yang cucuk dia, tapi orang lain sudah..ummi pun jadi nervous U bila tgk nurse tu...

knpa????

1. sebab dia muda lagi..
2. baru ada anak sorang..

eh,anak saya ni pun anak first, sy confident nk uruskan dia sbb saya uruskan keperluan dia sendiri..tpi saya tak confident tuk pgang anak saya time kna cucuk..xsanggup..sbb fitrah kot..:-)hehehehe..tetttt!knapa adalah rahsia!

lastnya mak mertua saya yg pegang salsabila..dan agak terkejut bila si anak memandang saya dgn wajah sayunya..bergenang airmata..bila dipegang nurse terus dia menangis dan meronta..baru pegang tau..blm CUCUK lagi...bila dah masukkan jarum, sekuatnya dia nangis..segera saya pegang dan pujuknya..n just said to her:

"bukan ummi xnak pegang adik, tapi ummi xsanggup..bkn ummi sengaja bawa adik ke sini, tapi sebab ni tuk kesihatan sayang..dia memandang sepi..maka saya menciumnya berulang kali..peluk dengan erat dan kasih sayang, kemudiannya tertido anak ummi..alhamdulillh..balik umah singgah ambil ubat demam tuk dia..kemudian cuba beri..alhamdulillah..anak ummi good girl..blh mkn ubat dengan baik...more kiss untuk adikk...

3bulan anak ummi pnya usia, maka setahun sudahlah rumah tangga yang dibina ummi dan abi..alhamdulillah..dipanjangkan usia tuk menempuhi kehidupan ni..makin panjang, makin banyak cubaan dan dugaan..mudah2an Allah lapangkan urusan tuk tempuhi segalanya dengan tabah dan sabar...dan anak ummi membesar mnjadi mukminah terbaik..amin..:-)







hehehe..bila ada anak,blog ni mcm anak pnya..cerita tntg dia je..:-)fitrah kot..bahagia dengan apa yang diberi oleh Nya..kesemptan yang ada perlu dihargai selalu..akan datang,bila anak ummi dah besar,sudi2lah melawat ummi punya blog ye sayang..bahagia punya anak sepertimu..:-)

sekarang mcm2 dia buat..xnk tido waktu siang..asyik nak main je...hik hik hik..yang bestnya..bila dengar suara emas umminya..dengan mata yang pejam dia seolah2 membebel..menjerit kuat tuk dapatkan umminya..hehehehe..terimaksih sayang sebb hargai ummi setia masa..mau bersama ummi walupun sekejap cuma..dan nk juga tido kt ribaan ummi..hehehe..bahagia tau bila adik utamakan ummi..:-)trmaksih yang x terhingga..:-)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...