klik sini pun boleh..:-)

June 22, 2012

rindu..

assalamualaikum...
alhamdulillah..
erm perasaan sekarang..bila nk jadi ibu ni..tiba2 je sayu..memang ingt mak selalu..sakit je, ingt mak..menangis mesti sebut mak..ya Allah..inilah yang mak saya rasa selama mengandungkan anak2nya..anugrah Allah..nmun xpernah rungut,,sebaliknya sentiasa rasa bahagia...

hari2 ni anak2 mak dah besar..semua dah bekerja..semua anak2 mak dah jadi pendidik..suatu kerjaya yang tak dirangcang..asalnya nak jadi tentera udaralah..doktorlah..mimi pula nk jadi peguam..lastnya kembali kepada akarnya...

ibarat pepohon yang pnya buah, daun dan bunga..:-)semuanya berasal dari biji benih, keratan batang atau pun akar yang satu...
begitulah manusia...apa pun yang mnjadi plihan sebagai profession..tapi dia datangnya dari seorang guru..

ye guru..
even ibu saya yang suri umah pun, kami menganggapnya sebagai guru..sbb mak xpernah penat didik saya tuk pandai baca jawi..pandai baca quran..pndai membaca, mengira dan mcm2..mak guru saya sejak kecik lagi...

sekarang terpk sama ada mmpu kah saya jadi seperti mak..?
saya nak anak yang bijak dan berjaya..saya kena usaha tuk didik mereka..saya mesti blh jadi macam mak jga..insyaAllah..masa tuk anak kena bijak dibahagikan..

mudah mudahan, ada kesemptan tuk saya mndidik anak seperti mana mak saya didik adik beradik saya..insyaAllah..amin ya rabbal alamin..:-)

saya rindu mak..trmksih mak kerana sentiasa ada disisi mimi bila2 sahaja...:-)ilove u mom..:-)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...