klik sini pun boleh..:-)

March 31, 2013

perwatakan tegas, namun hatinya sangat lembut...

namanya muhamed khairol bin mohd salem..pada saya seorang yang beperwtakan yg sangat tegas..tegasnya boleh buat saya menangis sbb kadang2 apa yang saya nk dia xkan tunaikan...hal2 lain dia boleh tunaikan..namun hal2 yang berkaitan dengan anak..insyaAllah S.U.K.A.R!!!

kenapa mcm tu..sbb saya merantau jauh dari keluarga..sorang2..xde kenderaan yang boleh memudahkan urusan kluar masuk saya...

saya terpk semua kemungkinn yang suami saya webut, tapi saya xmampu nk mengikut..pernah saya buat keras kepala..bila ckp nk bawa blik anak..suami saya xkasi..suami akan ckp, xblh..duk kt skolh..tmpt mcm tu..nnti anak nangis tengah malam mcm ne..?sayang lagi tgh praktikum, assignmnt lagi..biar dulu...saya mmng xbnyk kerenah.saya akan menangis je...


kemudiaannya merajuk..sedar akan keadaan itu boleh mendatankn dosa..namun, mungkin xdapat menahan rasa sedih atau terlalu menikut nafsu marah menyebabkan saya memilih tuk bertindak yang demikian..selalunya situasi ini hanya berlaku bila saya dah nak blik segamat...



dah lama duk ngn dak comel, trasa malas nak balik tu mmng memuncak..sedih tullah...

beliau mmng seorang suami yang saya sayang kerana tegasnya..saya hormat pendiriannya..

namun..dalam pada saya mendiamkn diri sepanjang berada dalam bilik..tahap kesedihan yang memuncak bila tgk bju ank2..Allahu akbar..rindu....

dia akan tegur dengan caranya kalau cara saya melampau...(caranya simple,nmun  terkesan dihati..cuma cakap tntg dosa dan pahala..insyaAllah..itu je..) oleh kerana xde kemampuan kerana kita seorang isteri yang mnjadi tnggungjawab pada seorang suami, perlu akur..dan merajuk sambil menangis jela..namun selepas itu, datang semula cik suami,sambil mengusap kepala...dan tnya..knapa monyok je ni..dengan nada lembutnya..terus terang, hati ni kalah dengan cara dia..nk gelak, nak senym semua ada..tpi sedih jgamnjadi pilihn..akhirnya soalan dia beralih ke.."syang xshampoo rmbut ke..?"hihihih..nk gelak besar..tapi tahan..aduhai...mmng pndai laki aku ni..sabooo jelah...

tapi tulah dia..insan yg dipilih tuk ku menikmati nikmat kasih sayangNya...alhamdulillah.walaupun kadang2 tu mmng perit dan pahit..namun, telan ajela semampu mungkin tuk ditelan..subhanallah..kadang2..berterus terang itu wajar..hihihih..maaf ye abg, kalau isteri abang ni terlalu berterus terang dan tindakan sayang kadang2 mengusik hati abg....

sesungguhnya..sayang bersyukur....alhmdulillah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...