klik sini pun boleh..:-)

September 26, 2012

dating dengan "pak harun" selama sebulan....

assalamualaikum..moning guys..:-)

alhamdulllah..mood pantang dah berakhir..some of people berpntang 44,ada yg 60 dn ada juga 100...apa pun, semuanya ok e..bagus tuk diri kita juga..cuma saya tidak betah tuk berpantang makan lebih dari 44 hari..hehehehe...

walaupun xbetah, tapi bila sampai kat kedai, apa yang teringin sangt di makan xterambil..reason???sebab saya masih lagi berhati2..hahahahaha..maknanya saya mampu menjaga nafsu makan yang membuak2 ni...uulalalala...big claps tu meeee..:-)

bila duk umah,mcm2 saya teringin,sampai husband saya ckp,"sayang, semuanya xblh makan kcuali ikan.."..hahaha..memang xblh sabarlah kan..selera disekat...!!tapi bila dia gi keje..xdelah pula saya menggatal nk makan itu dan ini..lastnya,ikan goreng sayur sawi yg dicelur ringan juga mnjadi pilihan..hehehe..bila lunch time.dia mesej..dah makan ke..?makan apa...hahaha..dia takut saya xtahan godaan lah tu..bila jawab makan nasi plus ikan goreng n sawi celur..dia cakap bagussss..hahaha,mmng xblh than dengan jawapannya...xpe..i'll waiting for the time..waktu tu everything i'll mkan2...

sekarang dah mula masuk ngjar..duk jauh dari klaurga,terutamanya anak dan suamilah..tapi rutin harian suami xpernah berubah..dia tnya saya makan apa mnyebabkan saya msih mngekalkan cara pemakanan saya..terimaksih abg sebb prihatin sangt dengan keadaan sayang...:-)

pernah satu hari,teringin sebenarnya nk makan "donut" 20SEN JE PUN HRGANYA..YG JUAL KAT SKOLAH...TPI YANG SPECIALNYA IALAH..BKN GULA TPI COKLAT..HAHAHAHAHA..MMANG GILA COKLAT DAN AGAK PNTANG BERJUMPA COKLAT..
tnya kak tu..kak, donut tu akak bncuh ngn telur ke..?sebb saya bt donut xbncuh ngn telur..:-)akak tu jawab, ada ustazah...(hmpanya...)xmngapa...truskn khdupn..jgn ambil dululah..:-)

oklah nk cerita,menu sepanjang berpantang...pengambilan ikan goreng ni pun baru2 jgalah selepas ikan terbaik di dunia xdijumpai lagi..hehehehe...apakah????

selepas operation,saya dihidangkan dengan nasi putih,bukan bubur ye..ayam goreng,sayur tpi bukan sawi..hohohoho...dan air kosong..kerana saya mahu sht cepat..makanya saya skip sayur dan ayam..hanya makan nasi yang berkuahkan air kosong je..:-)

sbbkan cara saya yg bgitu, nurse tnya knpa xmakan ayam..mcm2 bnda dia bntangkan klebihan ayam2 ni..tapi maakan saya..saya masih blm blh menerimanya ketika itu..kerana saya mmng dah bersedia,lepas bersalin je nk berpantang dengan betul..apakah???
reasonnya..??
1- sebb saya nk luka saya cpat sht...sbb saya nk jga anak saya sndiri selama berkesemptn tuk bercuti...reason????(brapa bnyk reasonlaaa...)
sebbnya saya x mcm cikgu lain,cuti lma..saya cuti gna mc...lagipun..anak murid saya jga pnting..amanah bt saya j..xblh tinggal lama2...

2- sbb sy pernah makan ayam time lutut saya luka jtuh basikal yang kritikal..sampai nampak isi u...makan ayam rasa sakit sangt..bisa..mak pun suggst, skip dulu..sbb operation masih baru..:-)

kerana nak sihat..ku tinggal ia..alah xlama..bermotivasi tinggi,maka xbermasalah tuk tinggalkan ia...

dah sebulan baru ambil ayam..mula2 rasa sikit je..ambil dalam pinggan husband,lpas tu try tgk,.,ada rasa apa2 yg luar biasa x..??xde..almdulillah..makanya sekarang saya dah ambil ayam..tapi yg goreng aje..:-)

back to our story ya..?

balik je ke rumah..mmng serius sakit sangt tmpat operation,ofcourse sbb bius dah hilang seluruhnya..nk bgn gi tndas, suami kena angkat dari katil...ya Allah..trmaksih sbb anugrahkan suami yg prihatin kepada ku..xde suami,mak, adik beradiklah yang bnyk bntu..jln pun bongkok...

sejak itu bermulalah perjalnan hidupku bersama ikan terbaik di dunia...apakah/???HARUANLAAAA...anak2sedara saya panggil ikan haruan ni "pakcik harun"..exclusiv namanya kan....?pncarian abg n anak sdra akan "pakcik harun" agak sukar.."pacik harun" cuti beraya kot..sabar jelah..kerana pakcik harun xde, husband bli pati ikan haruan dengan gamat...satu botol sampai malam..payah nak habiskan..nak tau knapa..???sebb baunya mematahkn selera saya tuk nikmatinya...tapi hari yg berikutnya 3 botol saya hirup..nk sihat kan..???aja..aja!!!fighting sampai habis!!

alhamdulillah..mnjadi rezeki ada ikan haruan...makanlah sup ikan haruan yang xdikels dngan asam limau tuk buang hanyirnya kerana nakkan LEDIRNYA...

2MINGGU mrngamalkan sup ikan haruan yg pekat dan likat..alhamdulillah..saya blh pegang anak saya..saya dah blh jln..blh bgn sendri..yg pling best..saya dah blh mndikan anak saya sendiri...thanks to Allah...:-)

hampir sebulan makan ikan haruan,pati ikan haruan..pendek kata mkann berasaskan ikan haruan, akhirnya haruan yang dirindui xdapat..kat pasar xde jual dh..katanya payah nak dapat..:-)beralih ke menu baru ikan selar kuning..ye haaaaaaaaa...menu bru...:-)

apa pun..alhmdulillah..namun sampai sekarang..menu semuanya dalam perhatian lagi..xsmua saya makan..sbb sayangkan dri ni..:-)

apa pun..terimaksih pada mak,mak metua,abah,abah metua,abg2 kakak2 anak2sedara yg tolong jaga selama saya sakit..ilove u sangt2...:-)

hanya Allah yg dapat bls jasa terbaik kalian...

berakhir kisah pantang saya dengan """pak harun....'''''


sekian..wassalam...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...